preloader
Zavřít
Vyhledat dle rozměru
Rozměry v mm
Zavřít
Prázdný košík

Spojení etiky a obchodu: Příležitosti pro plnění CSR v průmyslových firmách a e-shopech

Zatímco průmyslové firmy mají větší dopad na životní prostředí z hlediska výrobních procesů a nároků na využití surovin, vody a energií, provoz e-shopů bývá náročný v oblasti balení a logistiky. Oba sektory tak čelí tlaku spotřebitelů a regulátorů k přijetí etických postojů a udržitelných obchodních modelů. My v Recyklboxu dokážeme pomoci s naplňováním hodnot CSR (Corporate Social Responsibility) oběma typům firem.

CSR a jeho rostoucí význam ve firemních strategiích

Corporate Social Responsibility (CSR) neboli společenská odpovědnost firem je koncept, který zdůrazňuje, že firmy mají kromě cílů ekonomických sledovat také cíle společenské a environmentální. CSR firmy motivuje k tomu, aby braly v úvahu dopady svých aktivit na společnost a životní prostředí a podnikaly udržitelně. A také aby přijímaly konkrétní kroky k minimalizaci negativních dopadů a podpoře pozitivních sociálních a environmentálních změn.

Základní pilíře CSR:

  • Environmentální odpovědnost

Zahrnuje snahy o ochranu životního prostředí, minimalizaci ekologického otisku, a využívání udržitelných a ekologicky šetrných postupů a technologií.

  • Sociální odpovědnost

Zaměřuje se na péči o zaměstnance, podporu spravedlivých pracovních podmínek, diverzitu a inkluzivitu, spolupráci s místními komunitami a příspěvky k rozvoji sociálních projektů.

  • Správní odpovědnost

Řeší dodržování etických principů v řízení firmy, transparentnost, odpovědné vedení a dodržování právních norem.

Proč by měly firmy začlenit CSR do své strategie

Implementace principů CSR vytváří hodnotu nejen pro celou společnost a životní prostředí, ale i pro firmu samotnou. Může být klíčovým faktorem dlouhodobé udržitelnosti a zvýšení konkurenceschopnosti a přináší do života firmy mnoho pozitiv:

  • Názor zákazníků se počítá

Stále větší počet spotřebitelů zajímá, zda značky, od kterých nakupují, řeší enviromentální a sociální otázky. Spotřebitelé zkrátka volí firmy, které odrážejí jejich vlastní hodnoty a neváhají si ověřit to, co firma tvrdí. Už nestačí mít „zelený“ marketing, ale opravdu se tak chovat. To znamená věnovat energii přenastavení vnitřních procesů firmy s vědomím, že upřímná snaha konat dobro posílí důvěru ve značku a tudíž i loajalitu zákazníků, kteří se budou vracet. A nakupovat.

  • Dobrý záměr přitahuje dobré zaměstnance

Snaha pomoci přírodě i lidem stmeluje, to máme všichni v DNA. Podpora udržitelných aktivit od vedení firmy přitahuje talenty a zvyšuje pracovní spokojenost. A opět jsme u základních hodnot. Pokud mají zaměstnanci pocit, že náplň práce souzní s jejich hodnotami, pak dává jim smysl ve firmě zůstat a více se zapojit.

  • Zlepšení vztahů s dodavateli a investory

Uvědomělé nakládání s odpady, dobré postupy a řízení rizik s ohledem na přírodu posiluje vztahy nejen uvnitř firmy, ale i s dodavateli, investory a komunitami, ve kterých firma působí. Zásadovost, jasná pravidla a dobré vztahy přinášejí mnoho výhod, včetně lepších a dlouhodobějších obchodních příležitostí a podpory ve chvílích potřeby.

Trendy enviromentální odpovědnosti v průmyslových firmách

Snižování dopadu průmyslových firem na životní prostředí může probíhat ve více rovinách. Od investičně náročných technologických inovací, např. zavedení solární či větrné energie, po menší, ale důležité změny v procesech firmy, jako je snižování produkce odpadů. A právě s tímto tématem dokáže Recyklbox průmyslovým firmám pomoci.

Recyklbox vykoupí vaše nevyužité obaly

Většina průmyslových podniků dostává komponenty do výroby v typizovaných obalech, které pak musí ukládat ve vlastních skladech a poté na vlastní náklady likvidovat. Recyklbox je odkoupí, tím uvolní firmám prostor ve skladech a navíc za již použité krabice, nové nevyužité nebo KLT přepravky či jiné obaly zaplatí. Tímto způsobem firma předchází vzniku odpodů a zcela přirozeně tak v rámci vlastní činnosti naplňuje principy udržitelného podnikání.

Jak z nákladů 450 000 Kč za rok vytvořit zisk 350 000 Kč

Pojďme hovořit řečí čísel. V dnešní době se cena za likvidaci tuny kartonového odpadu pohybuje kolem 1000 Kč. Firmy však platí nejen za jeho likvidaci, ale také náklady za pronájem kontejneru spojené s každým odvozem.

Pokud firma generuje přibližně 20 tun odpadu za měsíc, odhadované náklady na likvidaci dosahují až 35 000 Kč měsíčně. To dělá přibližně 400–450 tisíc korun ročně.

Ve spolupráci s Recyklboxem firma náklady na likvidaci zcela eliminuje. Naopak, mohla by dokonce dosáhnout zisku až 30 000 Kč měsíčně za prodej již nepotřebných obalů. To představuje celkový zisk přes 350 000 Kč za rok.

Bez potřeby zásadních interních změn se mohou průmyslové firmy chovat udržitelně, zlepšit ekonomiku firmy a zároveň zlepšit svoji reputaci i konkurenční výhodu.

Více o odkupu obalů →

Enviromentální odpovědnost v e-shopech

Klíčovým bodem v rámci CSR je pro e-shopy udržitelnost v oblasti balení zásilek. Velké e-shopy odešlou i desetitisíce balíčků denně. Jednoduše mohou předcházet vzniku odpadu tím, že využijí k balení již použité krabice nebo optimalizují velikost balení zásilek, a tím sníží spotřebu plniva.

Šetřete přírodu a recyklboxujte s námi

Obratem a za výhodnou cenu dodáme malým i velkým e-shopům již použité nebo nové nevyužité papírové krabice, KLT přepravky a dřevěné palety. Firmy tím oddálí jejich likvidaci, získají kvalitní a ručně prověřený obal. A protože obaly dodáváme již do 2 dnů, nezabírají místo na skladě. E-shopy tak ušetří i na provozních nákladech.

Nabídka pro e-shopy →

 

 

Reference našeho spokojeného klienta

Vital Country

„Díky této firmě se nám podařilo snížit náklady na balení a to je skvělé. Bereme převážně kartonovou střiž a použité krabice. Občas se stane, že nějaký rozměr není zrovna skladem, ale nabídka je tak široká, že si vždy nakonec vybereme vhodnou alternativu. Firma RECYKLBOX nabízí kvalitní zboží, super zákaznický servis a zboží vždy dojde rychle a bez problémů díky skvělým dopravcům.“

 

Leží vám ve skladu přebytečný obalový materiál? Přestaňte platit za jeho likvidaci, vydělejte na jeho prodeji a pomozte přírodě.

Kontaktujte nás →

Další články

Zobrazit více
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.